tisdag 29 juni 2010

VARG MÖTE PÅ SUNN

Vargmöte på Sunn
Jag sa under midsommar konstigt att man aldrig ser någon varg när man är så ofta och strövar med hundarna i skogen, men så plötsligt i morse när jag gjorde mej i ordning för att åka till jobbet hör jag skrik på hjälp. Jag springer ut på altanen tittade ut mot vägen trodde att någon hade kört omkull med cykel eller något, men får se grannen med hund komma längst vägen gåendes baklänges . Först grannen sedan hund i koppel det var skrik på hjälp och hundar som skällde ,mina har också observerat att något var på gång, fick se att det stod något framför grannens hund tyckte att det såg ut som en stor hund. Så jag sprang in satte på mej skor och tog i språnget ut från altanen även sopborsten med mej om jag skulle vara tvungen att mota bort "hunden", när jag springer fram på vägen så ser jag att det är ingen hund utan en varg som går mot granne med hund. Jag fortsätter fram mot vargen med sopborsten i högsta hugg och när jag kommer ca 5 meter från den så skriker jag till och slår borsten i vägen. Vargen stannar då upp och står och tittar på mej ett tag jag tar ett steg fram och slår igen bosten i vägen varvid vargen går baklänges ytterligare 3-4 meter för att seden springa in i skogen och försvinna. Det var en smal ungvarg som verkade vara intresserad av hunden grannen har, vargen hoppade fram ur diket när hon kom och gick. Just efter vargen var borta så tänkte jag fan jag skulle ju ha haft telefon med så jag kunde ha tagit kort men i all hast så blev det inga kort men jag har ett starkt vittne i grannen som inte tänker gå med hund där på en stund !! Så det var förmodligen en sån grej som man aldrig kommer uppleva igen, från att aldrig sett en varg live till att vara 5 meter ifrån det glömmer man inte.

Inga kommentarer: